Årsmöte 2024

Protokoll årsmöte 2024-02-10 WCCC

 

Plats: Klubblokalen/Garaget Hulared

Närvarande: Carina Salin, Marie Carlén, Ann-Marie Andersson, (Astrid, ej medlem), Thomas Berg, Jimmy Andersson, Lennart Magnusson, Tony Sandberg, Thor-Inge Skjelford, Bengt Andersson, Anders Svensk, Kevin Berglund, Isak Wikler, Kent Andersson, Marie Åslew, Lena Andersson, Esbjörn Johansson, (Maja, Jimmys dotter)

 

Frånvarande styrelsen: Jan Gunnar Nordlund

 

1. Mötets öppnande

Kent Andersson öppnade mötet klockan 12 30

2. Val av mötets ordförande

Mötet valde Kent Andersson

3. Val av mötets sekreterare

Mötet valde Esbjörn Johansson

4. Dagordningens godkännande

Mötet godkände dagordningen

5. Mötets behöriga utlysande

Mötet godkände kallelsen till årsmötet

6. Kassörens och revisorernas berättelse (bilaga C)

Kassören redovisade ekonomin för 2023. Siffrorna visade på underskott om inte vi hade haft intäkterna från campingen bland annat. Det krävs ett flertal aktiviteter som bringar extra inkomster för att täcka klubbens hyresutgifter samt möta den kommande elprishöjningen när elavtalet går ut. En enkel uppställning presenterades på en tavla. Kassören läste upp revisorernas berättelse

7. Ordförandes berättelse (bilaga E)

Sekreteraren läste upp ordförandens berättelse

8. Styrelsens ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2023

Mötet gav styrelsen ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2023

9. Nyval av nedanstående

a. Ordförande 1 år                     

                                                    Mötet valde Kent Andersson på 1 år                     

 

b. Vice ordförande 1 år

Mötet valde Jan Gunnar Nordlund på 1 år

 

c. Sekreterare 2 år

Mötet valde Esbjörn Johannson på 2 år

 

d. Kassör Lena Andersson 1 år kvar

oförändrat

 

e. Ledamot 2 år

Mötet valde Jimmy Andersson på 2 år

 

f. Ledamot Lennart Magnusson 1 år kvar

oförändrat

 

g. Suppleant 1 år

Mötet valde Isak Wikler på 1 år

 

h. Revisorer 2 stycken 1år första namnet kallande

Mötet valde Johan Uvehall och Jesper Heiska

 

i. Rösträknare tillika justerare 2 st

Mötet valde Marie Åslew och Anders Svensk

 

j. Valberedning 2 st

Mötet valde Håkan Haglund och Carina Sahlin

 

 

10. Inlämnade motioner  Länk till motioner

Bilaga 1 Mötet godkände motionen och styrelsen fick i uppgift att arbeta vidare på den

Bilaga 2 Mötet godkände motionen och styrelsen fick i uppgift att arbeta vidare på den

Bilaga 3 Mötet godkände motionen och styrelsen fick i uppgift att arbeta vidare på den

Bilaga 4 Mötet godkände motionen och en styrgrupp till förarbetet för detta utsågs bestående av: Jimmy, Kent, Isak, Kevin, Tony S, Marie, Lennart och Esbjörn (sammankallande)

Planeringen av denna aktivitet redovisas fortlöpande i kommande styrelsemöten.

11. Fastställande av medlemsavgift 2025

Mötet beslutade att bibehålla medlemsavgiften för 2025 med 200 kr/år

12. Övriga frågor Länk till övriga frågor

Cafe/Bar. Vara eller inte vara kvar? Se Bilaga A För att motverka eventuellt svinn, missade betalningar och så vidare har en drickaautomat installerats för kontant betalning.

Varulagret är numera inlåst och nyckel förvaltas av kassören. Mötet beslutade att vi nu kör ett år till för att se om det går bättre. Resultat redovisas av kassören på nästa årsmöte.

Nyårs och/eller Trettondags-maskerad? Se Bilaga B

Mötet tyckte det var ett bra förslag och hänsköt uppdraget till Hittepågruppen (Kent, Jimmy, Jan Gunnar, Anki) att arbeta vidare med under året. I god tid innan december skall komplett förslag på upplägg för denna/dessa festligheter presenteras för styrelsen. Viktigt är att sådana evenemang aviseras i god tid.

Tre förslag från Hittepågruppen Se bilaga C

Mötet beslutade att förslagsställarna jobbar vidare med förslag 1 och 2 samt rapporterar till styrelsen om ett upplägg för dessa. Förslag 3 är redan aktiverat och beslutat till den 17-18-19 maj. Planering för detta sker i styrelsen och Hittepågruppen gemensamt. Redovisning fortlöpande i kommande styrelsemöten tills aktiviteten går av stapeln.

Hur ska vi hantera uthyrning och ordningsfrågor rörande billyften?

Frågan debatterades livligt. Farhågor rörande klubbens försäkringar och hur de gäller eller ej kom upp. Ska icke medlemmar få disponera våran lift? Problem med verktyg som försvinner samt oordning på verktygstavlor har förekommit! Mötet beslutade följande: Hyresgäster (HG) i garaget disponerar liften kostnadsfritt. All bokning sker via bokningsprogram upprättat på hemsidan. Minsta bokning är 4 timmar. Endast HG kan boka liften. HG kan i sällskap med medlem boka liften till en kostnad av 100 kr/4-timmarsintervall. HG kan i sällskap med extern person boka liften till en kostnad av 400 kr/4-timmars intervall. Bokande HG närvarar alltid vi uthyrning och bär hela ansvaret för anläggning och lokaler vid detta tillfälle. Betalning sker för varje intervall i förskott till klubben. Rörande försäkringar kan styrelsen upprätta ett avtal där ansvar vid olycka och tillbud läggs på icke medlem som hyr liften. Eventuellt skall styrelsen i samband med detta göra en riskbedömning i området runt liften och dess verksamhet också. Denna utredning kan leda till extra säkerhetsåtgärder för alla som arbetar med liften. Arbetet med detta är prioriterat påbörjas omgående. Redovisas fortlöpande på styrelsens kommande möten

Bättre linjer för uppställningsplatserna i garaget Anders Svensk efterfrågade bättre och

tydligare avgränsningslinjer på hyrplatserna i garaget. Han saknade också gemenskapen av att få kommer och mekar/umgås/hjälper till i klubben.

Mötet beslutade att nya tydliga linjer skall komma på plats nu i kvartal 1-2. Beträffande mera gemenskap kanske de aktiviteter vi planerat genererar detta. Svårt att göra något annat. Alla har sitt och inte alltid tid samtidigt.

13. Mötets avslutande Ordföranden avslutade mötet klockan 13 50

 

 

 

 

 

 
 
Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)